تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/15 - 09:07
کد خبر: 498293

پاسخ به شایعه/ دروغ «آرای باطله» هم در انتخابات باطل شد

پاسخ به شایعه/ دروغ «آرای باطله» هم در انتخابات باطل شد

احمد وحیدی عصر روز دوشنبه در نشست خبری درباره انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری گفت: در این انتخابات چهار راهبرد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشتیم که به حرکت ما سمت و سوی خوبی داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ساعات اولیه شمارش آرای مجلس برخی ناآگاهانه و برخی هم مشتاقانه با ضرب و تقسیم و میانگین‌گیری و نسبت‌سنجی و کار‌های محیرالعقول دیگر نتیجه گرفتند که سونامی آرای باطله در راه است. برخی از این افراد با عناوین پرطمطراق تحلیلگر ارشد و استراتژیست در فضای مجازی و رسانه‌ای معرفی می‌شوند. اما هرچه گذشت همین‌ها و عده‌ای دیگر از خطا‌های محاسباتی خود خبر دادند.

برخی درصد صندوق‌های شمارش‌شده را به‌جای درصد آرای شمارش‌شده گرفته بودند و برخی دیگر گمان می‌کردند اگر با شمارش ۴۰ درصد صندوق‌ها فلان تعداد رأی به دست آمده می‌توان آن را در دو و نیم ضرب و بعد با تعداد کل آرای مأخوذه مقایسه کرد و نتایج خاص گرفت. این یعنی غلبه شتابزدگی و شهوت دیده‌شدن در مجازی و چیز‌های دیگر! اکنون با اعلام وزیر کشور مشخص شده که آرای سفید ۵ درصد و مجموع آرای سفید و ناخوانا و با اسامی غیر نامزد‌ها ۸ درصد است که این یک رقم معمولی برای انتخابات‌ها به‌شمار می‌آید.

وزیر کشور همچنین از مشارکت ۲۵ میلیونی و ۴۱ درصدی خبر داد و البته از امنیت برگزاری انتخابات و بدون پرونده تخلف بودن آن احمد وحیدی، وزیر کشور روز دوشنبه طی نشست خبری با اصحاب رسانه نرخ مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ۴۱ درصد اعلام کرد و گفت شاهد جمعیت ۲۵ میلیون نفری پای صندوق رأی بودیم؛ همچنین شمار آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بود.

همزمان با اعلام مشارکت ۴۱ درصدی برخی رسانه‌ها نوشتند همواره ایرانیان خارج از ایران که شمار آن‌ها بین ۶ تا ۸ میلیون گفته می‌شود، جزئی از واجدان شرایط حساب می‌شوند، درحالی که آن‌ها فقط در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند شرکت کنند و در انتخابات مجلس اجازه شرکت ندارند و اگر این ملاحظه در نظر گرفته شود به آمار مشارکت ۱۰ درصد اضافه خواهد شد. این چیزی است که باید وزارت کشور آن را شفاف کند.

احمد وحیدی عصر روز دوشنبه در نشست خبری درباره انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری گفت: در این انتخابات چهار راهبرد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشتیم که به حرکت ما سمت و سوی خوبی داد.

وزیر کشور در تشریح وضعیت چهار مؤلفه مدنظر رهبر انقلاب در انتخابات مجلس دوازدهم بیان داشت: اولین موضوع امنیت انتخابات بود؛ امنیت انتخابات ما مثال زدنی بود. انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و این در حالی بود که بدخواهان ملت تلاش کردند که امنیت انتخابات را خدشه‌دار کنند. اولین شکست دشمن در این انتخابات در حوزه امنیت بود؛ آن‌ها به دنبال ناامنی بودند، اما شکست بر آن‌ها اعمال شد.

وحیدی با بیان اینکه انتخابات ما از بالاترین استاندارد سلامت برخوردار بود و تک تک آرای مردم مورد توجه و حساسیت قرار داشت، گفت: ما این حجم از سلامت را مدیون همه هستیم که مردم و دستگاه‌های اجرایی توانستند انتخاباتی با بالاترین سلامت استاندارد برگزار کنند.

وی با اشاره به مؤلفه رقابت در انتخابات، تأکید کرد: ما شاهد یک رقابت خوب و گسترده بین همه سلایق بودیم. تعداد کسانی که ثبت نام کردند در این دوره بی‌سابقه بود و رقابتی تنگاتنگ و فشرده و هیجان‌انگیز را در همه نقاط شاهد بودیم. این مؤلفه سومی بود که رهبر انقلاب تأکید کردند. همه افراد و سلیقه‌ها در انتخابات حضور داشتند. وحیدی همچنین درباره مؤلفه چهارم یا مشارکت مورد تأکید رهبر انقلاب اضافه کرد: حضور جمعیتی بیش از دوره قبل را شاهد بودیم. این در شرایطی بود که شرایط نامساعد جوی در برخی نقاط و طراحی‌های دشمن در نزدیکی‌های انتخابات را داشتیم. مشارکت و حضور مردم و این جمعیت ۲۵ میلیونی را در پای صندوق‌های رأی شاهد بودیم.

وزیر کشور در خصوص تعداد نمایندگانی که در دوره اول به پارلمان راه پیدا کردند هم توضیح داد و تصریح کرد: ۲۴۵ منتخب مجلس شورای اسلامی و ۸۸ نفر برای مجلس خبرگان رهبری داریم که به همه تبریک عرض می‌کنیم. کم‌کم باید برای برگزاری دور دوم انتخابات هم آماده شویم. وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسئله آرای باطله توضیح داد و گفت: در بعضی از رسانه‌ها مطالبی درباره آرای باطله مطرح شد. چند نوع رأی باطله داریم؛ رأی ناخوانا، رأی سفید، آرا با نام‌های دیگر؛ اما به طور کلی، آرای سفید در کل کشور ۵ درصد بود.

وحیدی همچنین با اشاره به زمان برگزاری دور دوم انتخابات، گفت: مرحله دوم انتخابات اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شود. با توجه به اینکه در این ایام کنکور را پیش رو داریم، باید بررسی کنیم که همزمان با کنکور نشود. اول مطرح بود که دور دوم در ۷ اردیبهشت برگزار شود، اما در حال رایزنی با وزارت علوم و شورای نگهبان هستیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top